Standardy prowadzenia projektów
Gwarancja przewidywalności i bezpieczeństwa. Jak to robimy?
Prace projektowe planujemy według własnego standardu, wypracowanego w trakcie wielu lat doświadczeń zdobytych w czasie współpracy z dużymi korporacjami różnych dziedzin gospodarki. Ten model współpracy jest z punktu widzenia naszego doświadczenia optymalny i bezpieczny dla Klienta. Co nie oznacza, że jest jedyny. Stosujemy także inne modele, wg życzenia firm, dla których pracujemy. Jesteśmy elastyczni i uważamy, że to dobro projektu narzuca tryb jego realizacji, nigdy odwrotnie.
Najczęściej pracujemy wg następującego schematu:
Po podpisaniu umowy (kontraktu) obie strony wyznaczają Kierowników Projektu, którzy prowadzą dany projekt odpowiednio u Klienta i w naszej firmie. Powołujemy Zespół Projektowy, którego każdy członek ma z góry przewidziane kompetencje oraz zakres dostępów. Ustalony zostaje tryb komunikacji z Klientem oraz wewnątrz Zespołu. Cały zakres komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej przy realizacji projektu definiuje opracowana na te potrzeby i wdrożona „Procedura komunikacji z Klientami Risco Software”, oczywiście dostosowywana do potrzeb danego projektu, oczekiwań oraz procedur Klienta.
Przetestowany system oddajemy Klientowi wraz z podręcznikami dla użytkowników. Rozpoczyna się wtedy proces „user acceptance testing”, po zakończeniu którego system wdrażany jest w środowisku produkcyjnym.
Analiza i projektowanie
Analizujemy wymagania funkcjonalne i techniczne otrzymane od Klienta, spisujemy wszystkie szczegółowe oczekiwania, tworzymy projekt systemu i przedstawiamy przygotowany dokument do weryfikacji i akceptacji Klienta.
Implementacja prototypu
Tworzymy prototyp aplikacji, który jest przedstawiany Klientowi do weryfikacji, przy czym etap ten nie jest wymagany i występuje na prośbę Klienta.
Implementacja i testy jednostkowe
Tworzymy wersje testowe systemów i aplikacji.
Testy wewnętrzne
Przed przekazaniem Klientowi wersji testowej aplikacji wykonujemy testy wewnętrzne. Tworzymy test case’y które, na życzenie Klienta, mogą zostać mu przekazane.
Stosujemy rygorystyczne procedury kontroli jakości tworzonego oprogramowania. Proces testowania składa się z dwóch części. Na pierwszym etapie programiści wykonują tzw. „unit tests”, czyli odbywa się wstępna weryfikacja własnego dzieła. Na drugim etapie aplikację przejmuje zespół odpowiedzialny za przeprowadzenie kompleksowej kontroli jakości. Podczas testowania, poza standardowymi scenariuszami, wykonywane są testy bardziej kompleksowe: wydajności, ergonomii i bezpieczeństwa.
Dostarczenie wersji testowej i testy akceptacyjne Klienta
Przygotowujemy wersję testową oprogramowania. Na niej Klient przeprowadzał będzie testy akceptacyjne. Otrzymuje opracowane podręczniki użytkownika, przekazywane wraz z wersją testową. Następnie wprowadzona zostaje procedura instalacji wersji testowej.
Implementacja poprawek
Po otrzymaniu uwag zgłoszonych przez przedstawicieli Klienta wykonujemy poprawki.
Dostarczenie wersji finalnej
Po ostatnich poprawkach przesyłamy Klientowi finalną wersję aplikacji tj. wersję instalacyjną na środowisku produkcyjnym wraz ze szczegółową procedurą instalacji i wdrożenia.
Wdrożenie
Na tym etapie asystujemy przy wdrożeniu aplikacji w środowisku produkcyjnym i jesteśmy do dyspozycji na wypadek ewentualnych nieprzewidzianych wcześniej sytuacji.
Szkolenie
Na życzenie Klienta nasz Zespół może przeprowadzić szkolenia dla użytkowników końcowych.