Portal intranetowy do obsługi firmy doradztwa finansowego
System Risco Software zapewnia narzędzia niezbędne do pracy zarówno pojedynczego oddziału firmy, jak i jego centrali, czyli managementu, analityków i pozostałych pracowników.
Pozwala w pełni przeprowadzić proces obsługi klientów tego kontrahenta. Udostępnia różne kanały komunikacji z jego klientami oraz pozwala korzystać z narzędzi raportowych, planowania i konsolidacji danych. Narzędzia automatyzują wiele procesów przez co usprawniają funkcjonowanie całej organizacji.
Agenda
Branża: Doradztwo finansowe
Liczba użytkowników: 400
Klient / kraj: Firma doradztwa finansowego / Polska
Rodzaj rozwiązania: Portal inranetowy, CRM, Call Center
Cele projektu: Pełna obsługa działaności
Zastosowane technologie: Microsoft .NET, Internet Information Services, Microsoft SQL Server
Analiza sytuacji
Nowa – ale posiadająca już ponad 400 pracowników – firma działająca na rynku doradztwa finansowego potrzebowała skonfigurowanych narzędzi celem płynnej i bezpiecznej realizacji wszystkich procesów. Głównym celem systemu było wparcie bieżącej działalności biznesowej tego Klienta.
Obszary działania: CRM / zarządzanie kontaktami z klientami, sprzedaż, raportowanie i rozliczenia.
Wyzwanie: opracowanie modelu działania wszystkich procesów w obszarze jednej aplikacji.
Rozwiązanie
Opracowane i wdrożone przez Risco Software narzędzia pozwalają między innymi na:
- korzystanie z szybkiego, intuicyjnego interfejsu;
- automatyczny import oraz przetwarzanie danych z plików z innych systemów i przygotowanie raportów;
- zarządzanie kartoteką klientów;
- zarządzanie kalendarzem spotkań na poziomie infolinii, jak i pojedynczego oddziału;
- serwis monitów (w formie sms lub e-mail) do klientów;
- rejestrowanie wszystkich wydarzeń w systemie;
- zarządzanie słownikami aplikacji;
- zarządzanie wszystkimi jednostkami organizacyjnymi, np. poprzez definiowanie dla poszczególnych grup planów sprzedażowych;
- zarządzanie parametrami algorytmów wyliczania prowizji i premii dla sprzedawców;
- generowanie plików wynikowych (np. premie do wypłaty);
- przeglądanie logów systemowych;
- sprawdzanie zgodności rozliczeń zewnętrznych i wewnętrznych;
- korzystanie online i offline z asystenta produktów hipotecznych;
- automatyczny wydruk oferty produktów hipotecznych.
Rozwiązanie
Opracowane i wdrożone przez nas narzędzia pozwalają między innymi na:
- korzystanie z szybkiego, intuicyjnego interfejsu;
- automatyczny import oraz przetwarzanie danych z plików z innych systemów i przygotowanie raportów;
- zarządzanie kartoteką klientów;
- zarządzanie kalendarzem spotkań na poziomie infolinii, jak i pojedynczego oddziału;
- serwis monitów (w formie sms lub e-mail) do klientów;
- rejestrowanie wszystkich wydarzeń w systemie;
- zarządzanie słownikami aplikacji;
- zarządzanie wszystkimi jednostkami organizacyjnymi, np. poprzez definiowanie dla poszczególnych grup planów sprzedażowych;
- zarządzanie parametrami algorytmów wyliczania prowizji i premii dla sprzedawców;
- generowanie plików wynikowych (np. premie do wypłaty);
- przeglądanie logów systemowych;
- sprawdzanie zgodności rozliczeń zewnętrznych i wewnętrznych;
- korzystanie online i offline z asystenta produktów hipotecznych;
- automatyczny wydruk oferty produktów hipotecznych.
Technologie
System wykonany i wdrożony przez Risco Software został zaprojektowany z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii i oparty na wydajnej architekturze trójwarstwowej. Aplikacja została uruchomiona jako aplikacja www na serwerze Internet Information Services. Dodatkowo przygotowano dwa serwisy windowsowe: do automatycznego wysyłania maili do użytkowników i/lub klientów oraz automatyczne zaciąganie, import i przetwarzanie danych z zewnętrznych plików. Ponadto stworzono aplikację typu desktop, opartą na lokalnej bazie danych, wykonanej w technologii SQL Lite. Jej główne zadanie to szybki i bezpieczny dostęp do informacji z głównej bazy danych. Oprogramowaliśmy również wiele kanałów informacji i kontaktu z klientem m.in.: e-maile, smsy i komunikator Skype.
Funkcjonalności
- zarządzanie z poziomu administracyjnego wartościami ponad 20 słowników, ustawieniami aplikacji oraz ustawieniami wysyłania maili i smsów;
- przypisywanie ról systemowych i zarządzanie użytkownikami;
- przeglądanie logów: importu, zdarzeń lub błędów w ramach każdego z modułów;
- zarządzanie ustawieniami plików wchodzących systemu m.in.: kursy walut, dane klientów, plany sprzedażowe, stawki prowizyjne;
- pełne zarządzanie kartoteką klientów;
- umawianie spotkań z klientami przy wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji;
- kalendarz doradcy/sprzedawcy – narzędzie pokazujące aktywność pracownika i jego kontakty;
- dodawanie, edycja i procesowanie wniosków kredytowych dla klientów;
- zaawansowany edytor karty produktów hipotecznych;
- asystent wyszukiwania produktów – zaawansowany, 3-stopniowy model wyszukania produktów zdefiniowanych w systemie, dostępny również w formie osobnego narzędzia typu desktop, działającego w trybie offline;
- integracja z komunikatorem Skype;
- definiowanie modelu prowizji między kontrahentami i tym Klientem;
- zaawansowane narzędzia raportowe, udostępniające m.in.: raport aktywności sprzedaży dla różnych grup, raport statusów wniosków (wg źródeł sprzedaży lub wg kategorii produktowych), raporty z realizacji planów, czy rankingi sprzedaży;
- przeglądanie historii wszystkich operacji;
- zarządzanie okresami rozliczeniowymi;
- weryfikacja statusów wczytywanych plików;
- monitorowanie logowań i aktywności użytkowników.
Zalety
- połączenie wszystkich funkcjonalności w ramach jednej aplikacji www, czyli m.in. baza danych, wysyłka maili, przetwarzanie plików sprzedażowych, czy smsy do klientów;
- możliwość modyfikacji ustawień systemowych, w tym słowników aplikacji;
- możliwość rozwoju i zmian w modelach biznesowych w przyszłości;
- dostęp do aktualnych danych kursów walut, raportów, planów sprzedażowych i danych zbiorczych;
- intuicyjny interfejs, szybki dostęp do żądanych funkcji;
- automatyczne, transparentne od operacji użytkownika, pobieranie danych z przychodzących plików, przetwarzanie ich i przygotowanie raportów;
- automatyczne wysyłanie maili i smsów do klientów;
- możliwość elastycznego definiowania algorytmów prowizyjnych dla sprzedawców;
- automatyczne zaciąganie kursów walut z zewnętrznego serwisu internetowego;
- zaawansowane narzędzia raportowe dla analityków tego Klienta;
- pełna administracja kartami produktów hipotecznych;
- dedykowane narzędzia offline do przygotowywania prezentacji oferty handlowej.
Bezpieczeństwo
Risco Software będąc doświadczonym dostawcą usług programistycznych, ma świadomość wagi opracowania bezpiecznego dostępu do danej usługi w ramach aplikacji intranetowych. W przypadku tego Klienta zastosowaliśmy m.in. dwupoziomowe logowanie do aplikacji z wykorzystaniem logowania na kontrolerach i weryfikację dostępności do poszczególnych funkcji w bazie danych zgodnie z przydzielonymi uprawnieniami. Dodatkowo wszystkie obiekty bazodanowe są opatrzone dostępami tylko dla zdefiniowanych ról systemowych, do których z założenia dostęp posiadać może jedynie Administrator Bazy. Ponadto wrażliwe dane, jak informacje o klientach, czy same wnioski kredytowe, są odpowiednio kodowane. To rozwiązanie uniemożliwia skorzystanie z danych w przypadku wyciągnięcia ich z bazy.
Podsumowanie
Stworzenie systemu (spełniającego wszystkie wymogi funkcjonalne i proceduralne Klienta), który oferuje tak bogaty zestaw narzędzi i funkcjonalności, potwierdziło umiejętność efektywnej i szybkiej pracy Risco Software. Niezbędny w ramach realizacji kolejnych faz projektu był bardzo dobry kontakt z Klientem, otwartość na zmieniający się model biznesowy i dynamicznie powstające koncepcje, które pojawiały się wraz z rozwojem tego doradztwa finansowego. Efektem prac stał się stabilny, niebanalny w wyglądzie, a przede wszystkim intuicyjny i szybki w pracy kompleksowy system. Jest on udostępniany zarówno dla pracowników w oddziałach, pracowników mobilnych, jak i pracowników operacyjnych – po stronie BackEnd. System śmiało można uznać za jedną z wizytówek Risco Software, a szybkość jego wykonania przy bardzo dużej złożoności funkcjonalnej potwierdza kreatywność i elastyczność naszego Zespołu Projektowego.